|
Post by Vix on Nov 26, 2008 14:41:02 GMT 1
Som nævnt i den anden tråd vælger jeg her at oprettet en tråd til formålet istedet for at det står under en given teknik. Det lader til at der er en del forviring om hvordan denne clan's genkai fungere. Derfor ville det være rart med en uddybende forklaring fra brugeren side og måske også fra hvem end der var ansvarlig for chakra teori her på NH. Det største problem, lader til at være hvor meget den påvirker og hvordan dette modvirkes.
|
|
|
Post by Vix on Nov 26, 2008 14:57:30 GMT 1
Her er udkast til hvordan jeg kan fortolke det der står skrevet under klanen (her mener jeg det står i clan beskrivelsen ikke i spil eller teknikker) alle brøker jeg nævner er med yin først og standard næst.
" men den sender en slags anti-chakra ind i personens chakra " vælger man at tolke dette her helt stirkt kan man sige at en 1:1 eksponering af Yin og chakra giver intet. Altså forurener det ikke chakra men fjerner det
dog forsætter sætningen til dette " til negativ chakra der ud over ikke at kunne benyttes af personer også har den modsatte virkning af normalt chakra " hvilket jo faktisk kan tolkes som at en eksponering af 1:50 chakra med tid blot ender som 50:50 eksponering. Da den ændre chakraen om til sin egen type.
Begge disse teorier lader den korrupte chakra blande sig med den normale chakra, her er så en teori hvor de forbliver næsten adskilt.
Statsik: et område der er inficeret er nærmest blokeret for normal chakra "fysisk" dog ville det være muligt ved fx at fjerne den omtalte kropsdel eller område fra kroppen at rense systemet.
Dynamisk: det er et spørgsmål om held/sandsynligheder, når den korrupte chakra har opnået en hvis koncentration, bliver ens chakra mindre ædel (aka tyndere) og der skal derfor mere til at få det samme resultat som før. Her kan man blot kompensere for effetken ved at åbne for hanen og bruge mere chakra for at få samme resultat.
Sidste ting der så skal tages højde for er hvordan slipper man af med det her stads? "Effekten af Chakra Corruption aftager over tid mens ens normale Chakra modarbejder den negative chakra. " godtså...hvor lang tid? med mindre det som i en af de tidligere tilfælde jeg nævnte laver noget der minder om en stof/anti stof reaktion og udgår med hinanden burde det vel også være muligt at skylle den korrupte chakra ud. Hvis man har en spand med vand og hælder en smule salt i har du noget salt vand. Hælder man halvdelen af vandet ud vil der være halvt så meget salt tilbage i spanden men koncentrationen af salt i forhold til vand er den samme indtil der kommer nyt rent vand i. her er det så interesant om det er dynamisk eller statisk, er det dynamisk skal man rense ud i hele systemet, hvorimod hvis det er statisk, kan man nøjes med at "gennem" skylle den zone der er inficeret.
Sidst men ikke mindst, hvis chakraen ikke kan manipuleres "der så på en måde laver chakraen til negativ chakra der ud over ikke at kunne benyttes af personer " hvordan bliver den så overført i første omgang? og hvad sker der hvis tog bruger angriber hinanden? giver man så faktisk ofret mere chakra?
|
|
Fuugetsu Kouta
Chunin
Den N?gne Ninja
President of the Hibiki Fanclub since... i saw him.
|
Post by Fuugetsu Kouta on Nov 26, 2008 16:46:14 GMT 1
Gosh der er meget at tage stilling til xD
Nåh jeg vil forsøge at komme med min opfattelse af kekkei genkai'en det tager et lille stykke tid for jeg skal lige overveje det og sårn' men så skal jeg nok komme med min version. Og så må det være op til admns at finde ud af hvad de sys xD
|
|
Fuugetsu Kouta
Chunin
Den N?gne Ninja
President of the Hibiki Fanclub since... i saw him.
|
Post by Fuugetsu Kouta on Nov 26, 2008 17:18:36 GMT 1
Okay først og fremmest fattede jeg ikke helt din doserings snak i toppen xD jeg tror jeg er træt, men det mindede mig om saftevand <_<;
Godt så, For det første har jeg vidst formuleret mig dårligt, Yin chakra kan ikke benyttes af normale personer, altså personer der ikke har fuugetsu klanens Kekkei Genkai. Det er netop det deres Kekkei genkai går ud på, at de kan bruge deres yin chakra, noget folk uden Kekkei genkai'en ikke kan.
I spørgsmålet Om hvor vidt To personer af fuugetsu klanan bare ville give hinandnen mere chakra har jeg overvejet det og jeg tror næsten at man er nødt til at køre med et sekundært Chakra system der så ligger tæt op ad det normale. JEg havde tænkt mig det sådan lidt som et rør med varmt vand og et med koldt der løber fint ved siden af hinanden. Normale mennesker kan kun bruge koldt vand, mens Fuugetsu klanen kan benytte både varmt og koldt vand, for at kompensere for at de så har 'dobbelt' chakra vil jeg så mene at 'varmen' fra det varme rør stadigvæk påvirker det kolde således at det ikke er lige så koldt, altså har Fuugetsu klanmedlemmer mindre chakra end normale mennesker hvilket er grunden til at de benytter sig langt mere af deres yin chakra. Altså, ville en kamp mellem to Fuugetsu virke således at de undertrykte hinandnens normale Chakra hvilket nok ikke ville have nogen effekt på deres jutsu, men de ville ikke kunne gå på vægge etc, og større påvirkning ville også skade deres indre organer ligesom det gør på alle andre.
Phew så langt så godt.
Godt så, nu til hvordan yin chakra'en helt præcis påvirker...
Ved Koutas teknikker sendes der 'varm vand' ind i 'det kolde vand' Altså Yin ind i normalt og jeg mener selv at det er mest den dynamiske ting Vix skrev, altså blandes de to typer Chakra og ens normale chakra bliver tyndere, men! Yin Chakra'en kan sammenlignes lidt son en virus, når den kommer ind vokser den sig stor og tynder utroligt meget ud i den normale Chakra til sådan et niveau at den er for tynd til at benyttes. Denne effekt aftager efter et stykke tid fordi den normale Chakra begynder at tykkes igen og yin chakraen kun 'blomstrer' en gang, altså bliver den normale Chakra ren igen fordi den er 'stærkere' på længere sigt, hvorimod yin chakra'en er stærk lige med det samme og så svækkes.
Jeg tror vidst det var det indtil videre, nåh ja, grunden til at Fuugetsu klanens medlemmer dør unge er at barriarerne mellem de to systemer langsomt svækkes.
Er der nogen spørgsmål så spørg endelig, jeg skal noget, men jeg kommer hjem igen så svarer jeg der.
|
|
|
Post by Youki Kurama on Nov 26, 2008 18:17:05 GMT 1
For at forklare for dig hvad vi mener, vil jeg forsøge at gøre det med dit "varme og kolde vand". Min påstand vil være, at folk der har en god kontakt med deres krop, deres kontrol af deres chakra, vil have langt lettere ved, at holde deres vand koldt til at begynde med. Altså, en nybegynder Genin har måske lidt "varmere" chakra, hvorimod en ANBU har meget koldere chakra. Alt efter din evne med chakra, kan du så også udnytte "varmere" vand.
Hvis du kommer natrium I vand, bliver vandet hurtigt basisk - men ikke udrikkeligt. Først når du når en forholdsvist høj pH værdi, vil vandet være farligt I små mængder.
Altså ligger min pointe i, at indtil det punkt hvor vandet i rørene bliver for varmt til at det kan udnyttes, vil en erfaren Shinobi kunne bruge deres egen chakra og Yin chakraen - Dog uden det samme eksplosive resultat som havde der ingen negativ chakra været. Selv varmt vand ville kunne bruges, men brugende dette ville du risikere at brænde dig. - Jeg tror personligt vi skal have drejet det fra at være en komplet undertrykkelse, til at være en begrænsende faktor - Der kan glide over I at være direkte skadelig for brugeren. ( Offeret for Yin Chakra )
|
|
|
Post by tsunade on Nov 26, 2008 21:22:00 GMT 1
Faktisk kan alle bruge Yin. da det er en del af kroppens balance (Yin og Yan) med mindre man er oroshimaru, hvor alt er fucked op ved ham. Så det er ikke kun din klan der kan bruge det, men alle. Desuden syntes jeg at mange af dine teknikker er for høje til en Chuunin, men er nok mere passende for en Jounin(...)
|
|
|
Post by Haruki on Nov 26, 2008 21:32:40 GMT 1
Kouta kan.... uhm *Tælle* 4 ud af alle de teknikker jeg har ansøgt om <_<; jeg ved godt at mange af dem er stærke, og det er derfor han ikke kan dem xD
Men altså, Shimo sagde noget ala det samme, så jeg vil mene at klanens kekkei genkai er at de er i ubalance xD Altså at deres Yin er langt stærkere end deres Yang, og at de så kan fungere sådan, men at de også kan lave ubalance i andre, men at andre så ikke har kekkei genkai, og deres kroppe ikke kan finde ud af at virke i ubalance? Det lyder meget reasonable sys jeg xD MEn hvad ved jeg, jeg er dødtræt xD
|
|
Katsurou
Jounin.
Admin bitch
The healthy man does not torture others - generally it is the tortured who turn into torturers.
|
Post by Katsurou on Nov 27, 2008 5:13:44 GMT 1
Jeg har tænkt mig at give mit besyv med når jeg engang har læst ting grundigt igennem og funderet længe nok over dem.
Men indtil videre vil jeg sige dette:
Før I bliver for stram-røvede, vil jeg påminde jer om, at Naruto-verdenen er en verden, hvor folk kan have fem hjerter på én gang. En verden, hvor det er muligt at have munde på hænderne. Det er en verden, hvor siamesiske tvillinger kan adskille sig og sætte sig sammen af fri vilje. En verden, hvor en hund kan skifte pelsfarve på ganske få sekunder ved at sluge en pille.
Kishimoto giver ikke altid selv forklaringer til, hvordan teknikker fungerer. Hvordan fanden fungerer en Kawarimi egentlig? Hvor satan kommer den træstamme fra? (til alles store morsomhed, valgte Kotetsu at bruge en ananas engang) Hvordan i helvede fungerer en Henge? Kishi har bare kørt med "a wizard did it" forklaringen, og den ville jeg sgu også køre med, hvis jeg nogensinde skulle forklare, hvordan det er fysisk muligt for Orochimaru at kaste sytten snes slanger op, som kaster sytten snes sværd op.
Jeg synes det er fint, at I er fokuserede på god debat og argumentation - den slags er vigtigt. Havde nogen opfundet space/time jutsu inden Kishimoto selv havde gjort det, så havde jeg nok heller ikke ladet den komme igennem. Men til den oprettede karakters forsvar, vil jeg bemærke, at det aldrig er blevet påstået at karakteren kan samtlige disse teknikker. De er blot en del af hvad klanens kekkei genkai er i stand til.
Så hold lidt inde med den her gang-rape. Vi har trods alt set større syndere *cough*sharingan*cough*
|
|
|
Post by tsunade on Nov 27, 2008 6:39:30 GMT 1
True. Men aligevel, det er også pisse irriterende at Kishi heller ikke forklare sig, me han bare laver det trick der hedder "ÅH HVAAAD! jeg har lige fået jordens, lizzom, sygeste ide! 'skrible, tegne' Se.. ham her har 5 hjerte?... hvordan han kan have det? øh... det.. uhm... STF you noob. du ved ikke hvad kunst er!!!"
Derfor kan jeg bedere lide George Lucas XD han beskriver stort set alt, og det gør man ikek bliver efterladt, rivende sit hår, fordi man ikke forstår hvordan noget virker.
Personligt er jeg selv en af dem, som vil have en meget grundig forklaring, som holder vand, det er ikke nok at komme med en overfladsisk, og meget mangelfuld information, af hvordna det ene kontra det andet virker.... Selv bruger jeg oseaner af tid på at tænke jutsuer igennem til Yokomo, har to jutsuer som jeg selv har opfundet, og det er længe siden nu, men jeg bruger meget tid på at forklare, hvordan gør man det, hvor gør man det bedst, hvad sker der hvis det fejler, og hvornr kan man det. En masse ting som er rare at få svar på, syntes jeg, personligt.
Endnu folk bliver sure på mig, for at sige min ærlige mening, så husk på, at dette ikke på nogen måde er rettet mod Fuugetsu personligt, men bare en bemærknign på, hvad jeg helst så IKKE skete på NH, så vi ikke ender som KL om igen.
|
|
|
Post by Vix on Nov 27, 2008 9:06:27 GMT 1
Jeg vil gerne frabede mig at andre udtaler sig på mine vegne Youki.... "For at forklare for dig hvad vi mener".
Dernæst vil jeg sige tak for forklaringen med vandet, giver masser af god mening, den beskrivelse der var under klanen var lidt noget mismask, men den her er mere enstydig. Så jeg har egenlitlig ikke mere jeg ville vide, tak for info herfra!
Og som buru siger, wtf sker der for nogen af de rigtige teknikker, mange af dem er helt hen i vejret hvis man bare udnytter dem en smule? som jeg har nævnt før, telefrag anyone? Jeg kan stadig ikke se noget tilhindre for at man med time/space vælger at dukke op i nogen, hvilket unægteligt må medfører mangle på plads og derfor en del smerte hos den part man dukker op i, ligeledes en selv, med mindre man altså sender smerte tilbage i tiden, med time delen af teknikken så det således gjorde ondt før man lavede teknikken, men da smerten er forvoldt af teknikken, så....crap paradox og det eneste jeg gjorde var at teleportere......
|
|
|
Post by Haruki on Nov 27, 2008 10:06:57 GMT 1
Jeg bliver gang raped.... too bad you're all girls xDD
Anyhoe så kunne jeg også selv godt lide min vand forklaring (Go' Mig) Men jeg tror nu at Youki har ret i at alle har begge dele, (tror det var Youki, please dun start fisting me if i'm wrong) Så derfor kunne man vel lave en blanding, det med vandet + at Fuugetsu er i stand til at være i ubalance uden at... ja falde døde om fordi deres yin hart fucket dem up xD
Og i har helt ret i det med Fucked up jutsus xD Time Jutsus kunne være vildt forvirrende xD og jeg har stadígvæk ikke fattet hvordan et øje, kan gå fra evnen at se og kopiere, til at lave sorte flammer eller få rummet til at kollapse i et område xD Det er weird... Anyways så er jeg glad for at nogen kunne lide min vand forklaring, også selv om jeg lavede den mens jeg var smadret. xDDD
|
|
Katsurou
Jounin.
Admin bitch
The healthy man does not torture others - generally it is the tortured who turn into torturers.
|
Post by Katsurou on Nov 27, 2008 18:21:02 GMT 1
Retter heller ikke nogen personlige angreb mod nogen og tager ikke parti. Jeg kan bare godt lide at være stor og farlig.
(... jeg håber ikke, at Rast lige kaldte Chili for en pige x_o)
Ærlig talt kan jeg også bedst lide når teknikker bliver forklaret grundigt, men Kishi er jo sluppet afsted med meget, så det giver medlemmerne en temmelig lang line. Kishi-sensei kører "beauty before logic" princippet, hvilket vi bare må acceptere. Han er vel bare en stor dreng der godt kan lide eksplosioner og kæmpefrøer med sværd xD
|
|
|
Post by Haruki on Nov 27, 2008 21:00:38 GMT 1
Jeg refererede selvfølgelig til at vix er en pige <_<; (sådan da)
OG så kunne jeg godt tænke mig at høre om vandrørs tingen er forståelig/ som sådant godtaget?
|
|
|
Post by Orochimaru on Nov 28, 2008 0:21:37 GMT 1
Alright...
Jeg skærer igennem her.
Da jeg er den der er primært ansvarlig for Naruto verdens chakrafortolkning kommer her mit ord.
Chakra er kroppens energi. Det er en neutral energimængde der indeholder Yin og Yang. (baseret på Yamato's ord om light and dark chakra manipulation)
Yin er den negative energi, Yang er den positive energi.
ALLE kan bruge Yin og ALLE kan bruge Yang, men som det gælder med alle andre end Jinchuuriki og Hyuuga kan Chakra kun gives fysisk form når det anvendes som brændstof i en jutsu. Visse teknikker anvender en frem for en anden. Nara klanens KageTeknikker er baseret på Yin frem for Yang, hvor Medical-ninjutsu er baseret på Yang (for dens livgivende effekter) frem for Yin. At anvende en teknik der bruger en frem for en anden opbygger en for stor mængde af den modsatte chakraform. Dette sammen med faktummet at man brænder energien op, er hvad der er skyld i at man blive stakåndet og svag af at bruge teknikker.
Muton teknikkerne er baseret på en Kekkai Genkai der lader klanen høste Yin med større effekt end hvad normale nin kan. Dette lader dem anvende Muton teknikker, som kan have diverse negative effekter på modstanderens chakra, da det igen bygger et ekstra pent-up af yin frem for yang.
Folk med erfaring indenfor Yin/Yang manipulation vil stå en langt bedre chance imod Muton teknikker da de har erfaring med at skille en frem for den anden fra kroppen.
Når det så er sagt så er min egen teori på dette punkt baseret på vage sammentrækninger mellem den grundlæggende teori bag chakra og oberservationer fra serien, og den er tilstrækkeligt fuld af huller og nicher til at jeg gennemgår alle Muton teknikker selv for at se om jeg er enig eller ej.
Det samme vil blive gjort med andre teknikker der satser på anvendelsen af ren chakra, frem for at bruge det som brændsel.
....
Håber dette fik besvaret nogen spørgsmål. hvis ikke så vær fri til at sende mig forslag og ideer på msn eller når jeg er i c-boxen, men betragt dette emne som under min personlige kontrol.
Tak på forhånd.
Hilsen Orochimaru.
|
|
|
Post by tsunade on Nov 28, 2008 9:17:14 GMT 1
Det er derfor du er min kæreste, din intelekt tænder mig, groooowwwwl >w<
|
|