|
Suiton
Nov 28, 2008 12:24:20 GMT 1
Post by Vix on Nov 28, 2008 12:24:20 GMT 1
Noget slog mig lige alle de gange man ser folk udvøve Suiton teknikker er der altid vand tilstede, den eneste undtagelse jeg kender hertil er Senju Tobirama (nidaime (2nd hokage)) og tildels kisame, der selv skaber vandet.
Er dette fordi at det rent faktisk (som det eneste element) kræver at det er til stede for at anvendes eller er det fordi teknikker bliver styrket ved dets tilstedeværelse.
|
|
|
Suiton
Nov 28, 2008 12:34:32 GMT 1
Post by Haruki on Nov 28, 2008 12:34:32 GMT 1
Kræver Doton teknikker ikke generelt også at der er jord?
OG Fuuton har vel altid luft som medie, hvilket Katon vel egentligt også har?
Altså jeg mener at KAton Jutsuer vel bare er kemiske reaktioner? I så fald kræver alle element justu vel et element? Selvom Fuuton og Katon så deler luft som element xD
|
|
|
Suiton
Nov 28, 2008 13:23:02 GMT 1
Post by Vix on Nov 28, 2008 13:23:02 GMT 1
Altså til fuuton er der jo ikke så meget at sige end det eneste sted den ikke ville kunne bruges skule være i vacuum, eller måske også tildels hvis man er fuldt nedsunket i vand eller andet tæt flydende materiale, og til Doton, hmm... du har ret der bliver vist aldrig udført en doton jutsu af nogen der er flyvende, dog laver Sandaime, den gamle nisse, en del oppe på et tag.
der er ingen der siger noget om emnet på et eller andet tidspunkt? eller bare kommentere det?
|
|
|
Suiton
Nov 28, 2008 19:14:11 GMT 1
Post by Haruki on Nov 28, 2008 19:14:11 GMT 1
JEg tror ikke at der bliver sgat noget specifikt om det, desværre, men vi må se om der ikke er nogen der ved det.
Anygays så kunne det tyde på at Doton muligvis kun har brug for noget der minder om jord? JEg mener, tagsten er vel enten lavet af ler eller noget xD
|
|
Katsurou
Jounin.
Admin bitch
The healthy man does not torture others - generally it is the tortured who turn into torturers.
|
Suiton
Nov 28, 2008 20:07:23 GMT 1
Post by Katsurou on Nov 28, 2008 20:07:23 GMT 1
Det er et godt spørgsmål. Nidaime, Kisame og (til dels) Pein er de eneste karakterer jeg har set, som kan skabe vand ud af ingenting, så jeg går ud fra, at det i hvert fald er et element, som er svært at fremskabe. Selv Kirigakure no Jutsu, som skaber tåge, tætner vel bare de vandmolekyler der er i luften - jeg tvivler på, at man kan udføre den særlig effektivt i Sunagakure. Jeg har måske en mulig teori: Fordi vand er et "fast" element (i modsætning til ild, lyn og luft. Jord er vel næsten altid til stede, og luft er der også altid), og man skal bruge så meget af det for at lave de fleste Suiton teknikker, så kan det måske være, at det kræver en hel masse chakra at fremproducere det? Nu bruger jeg selvfølgelig Kisame som udgangspunkt, for vi ved ikke meget om hvordan Tobirama fungerede, og vi ved ærlig talt ikke så meget om Pein endnu. Men Neji har trods alt afsløret, at Kisame har en assload af chakra, og der kommer jo vand ud af ham som skidt fra en spædkalv. Jeg vil ikke påstå, at hans evner er kekkei genkai bestemte. Nogle mennesker er født med mere chakra end andre. Selv uden Kyuubi's indblanding, så har Naruto stadig mere chakra end Kakashi. Jeg tror det er svært at bruge chakra som brændstof til at lave vand, specielt hvis der skal være meget af det (tænk Bakusui Shouha). Derfor tror jeg, at det vil være spildt energi for folk der måske ikke har meget chakra, selvom de har god kontrol over den. Hvis Naruto's natur lå til vandelementet, og ikke vindelementet, så tror jeg da også på, at han med rette træning ville kunne fremproducere noget vand ud af intet. Det er selvfølgelig kun en teori. Probable?
|
|
|
Suiton
Nov 28, 2008 20:23:46 GMT 1
Post by Vix on Nov 28, 2008 20:23:46 GMT 1
yamato, når han laver det der skide vandfald naruto skal kløve, er der så noget vand først? eller rejser han bare klippen og lol'ler vidre med sin terra forming
|
|
Katsurou
Jounin.
Admin bitch
The healthy man does not torture others - generally it is the tortured who turn into torturers.
|
Suiton
Nov 28, 2008 20:51:25 GMT 1
Post by Katsurou on Nov 28, 2008 20:51:25 GMT 1
Yamato er jeg så usikker med, og det er derfor jeg ikke nævnte ham. Siden hans evner er kekkei genkai relaterede, så kan jeg ikke lade være med at betragte det som lidt af et hack, hvis han skaber det ud af ingenting. Hvis han desuden kan blande vand og jord, så kan han vel også bruge dem adskilt. Og hvis vi graver i hans familiehistorie, så er han jo en Senju, akkurat som Tobirama, der jo kunne skabe vand ud af intet.
Jeg går ud fra, at personlig chakramængde meget vel kan gå i arv.
Så kan man selvfølgelig altid diskutere Tsunade, som er grandniece til Tobirama. Men hun fokuserer jo ikke ligefrem sit chakrabrug mod elemental jutsu.
Ja, grundlagene er meget usikre, men det er der vel ikke meget at gøre ved.
|
|
|
Suiton
Nov 28, 2008 22:11:30 GMT 1
Post by Orochimaru on Nov 28, 2008 22:11:30 GMT 1
Mit bud ville være at folk der har tilstrækkelig meget erfaring med suiton kan lære at trække det ud af ingenting, selvom en kilde til vand i nærheden gør det nemmere... det er hvad jeg gik ud fra da jeg lavede shimo ^_^
|
|
|
Suiton
Nov 28, 2008 22:32:56 GMT 1
Post by Vix on Nov 28, 2008 22:32:56 GMT 1
thx lads and lassies
|
|
Katsurou
Jounin.
Admin bitch
|
Suiton
Nov 29, 2008 4:09:17 GMT 1
Post by Katsurou on Nov 29, 2008 4:09:17 GMT 1
Mit bud ville være at folk der har tilstrækkelig meget erfaring med suiton kan lære at trække det ud af ingenting, selvom en kilde til vand i nærheden gør det nemmere... det er hvad jeg gik ud fra da jeg lavede shimo ^_^ Just for the sake of it... hvor meget chakra tror du Shimo har? ^^
|
|
|
Suiton
Nov 29, 2008 10:05:08 GMT 1
Post by Orochimaru on Nov 29, 2008 10:05:08 GMT 1
Jeg ved hvor meget chakra shimo har ^^
Shimo har en tiendedel af Kisame's chakra ^^... altså fucking meget uden at være enestående.
|
|